۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۸

واکنش قاسمی به اظهارات سخنگوی وزارتخارجه انگلیس؛

ادعای مقام انگلیسی درباره ارسال سلاح از ایران به یمن دروغ محض است

ادعای مقام انگلیسی درباره ارسال سلاح از ایران به یمن دروغ محض است

سخنگوی وزات امور خارجه اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس را دخالت آشکار در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست‌های تفرقه افکنانه این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس را دخالت آشکار در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست‌های تفرقه افکنانه این کشور دانست.

وی ادعای این مقام دولت انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کماکان مبتنی بر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است و متاسفانه کشورهای بیگانه با حضور نظامی خود در منطقه همواره عامل بی ثباتی، رشد افراط گرائی و ترویج هرچه بیشتر تروریسم بوده‌اند.

قاسمی تاکید کرد: کشورهای منطقه، بدون دخالت سایر کشورهای فرا منطقه ای می توانند وقادرند  با توسل به گفتگو و تعامل بیشتر و پیروی از سیاست حسن همجواری، احترام متقابل و حق حاکمیت کشورها بر بحرانها و  نا آرامی ها فائق آیند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  بار دیگر موکدا به مقامات انگلیسی توصیه کرد، به جای تحریف وقایع و سوء استفاده از بحران‌های منطقه‌ای برخلاف مصالح مردم این منطقه، در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش آفرینی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: هوشیاری مردم منطقه در مقابل القائات نادرست، توجه به ریشه های واقعی بحران و همچنین  تلاش مشترک در جهت حل و فصل آنها، می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت بدور از دخالت کشورهای خارج از منطقه کمک کند.

کد خبر 3731392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha